Sunday, April 19, 2009

Hello dunia, saya Otekkekatak!

Huh!

dengan keluhan diatas akhirnya saya secara rasmi menjadi seorang blogger (akhirnya!). Saya bukanlah seorang yang rajin menulis. Atas sebab itulah saya telah mengupah seorang sahabat untuk membantu menulis thesis masa final year degree dulu. Bukan sebab saya malas, tapi sebab saya sangat sibuk masa tu. Entah kenapa rezki saya begitu murah (alhamdulillah), saya terus ditawarkan bekerja sebagai tenaga pengajar di sebuah pusat latihan kemahiran vokasional sebaik sahaja habis praktikal di Flare Studios. Kini, berkat anugerah yg esa itu saya masih lagi bersama-sama beberapa bekas pelajar saya (termasuk beberapa bekas tenaga pengajarnya juga!) berjuang dan berkarya bersama-sama demi kelangsungan survival kami. Syukur!

Apa kau buat sekarang ni?

Itulah soalan lazim kawan-kawan. Memandangkan akhlak saya yang tak pernah serius dan suka lepak di sana-sini masa zaman sebelum perang dulu membuatkan diri ini tidak pernah berada dalam kelompok mana-mana saingan. Kawan-kawan saya memang ramai. Kawan sekolah, kawan sekampung, kawan kolej, kawan camping, kawan masa kerja kat Percetakan Negara, kawan masa kerja photographer, kawan serumah bujang, kawan zaman gelap 1 (Taman Melawati), kawan zaman gelap 2 (plaza warisan), kawan di MMU, kawan masa kerja di UPM dan entah la.. ramai lagi la (Maaf la kalau ada yang tertinggal tu ye..)

Hello geng! Hidup ni memang kelakar. Saya memang tak pernah terpikir akan terjebak dalam bidang kerja yang sekarang ni. Maafkanlah saya yang pernah berjanji (kepada rakan-rakan band semasa form 4 dulu) bahawasanya kita akan sama-sama menjadi rockers tegar suatu hari nanti. Saya tetap ingat sewaktu kita sama-sama kena public canning dulu sebab kita tak buat homework math yang berlambak. Itu semua berlaku kerana kita sedang ingin menumpukan usaha kita mencipta lagu rock kapak yang tak pernah siap itu. Memang! Mereka tak pernah paham.. (aku sendiri pon tak paham-paham sampai sekarang sebenarnya).

Untuk pengetahuan semua, saya kini seorang Multimedia Content Producer. Saya banyak terlibat dalam kerja-kerja penerbitan animasi, video, audio, e-learning dan program-program digital untuk permintaan-permintaan liar yang datangnya dari dalam dan luar negara! Maklumat-maklumat sindiket halal saya bolehlah disiasat serba sedikit dengan melayari laman sesawang http://www.aniotek.com.my/ dan http://www.psychotek.com.my/



2 comments:

  1. perghh...otek blogger sekarang...welkam to the club..
    bebaik jgn sampai kena dakwa atau masuk ISA..heh..

    ReplyDelete