Monday, April 20, 2009

Kejayaan milik semua.

Apakah konsep kejayaan?
Adakah kejayaan itu diukur pada berapa banyak uang di saku kita?
Atau berapa dasyatnya kereta besar yang menjalar ganas?

Membicarakan tentang kejayaan memang seronok. Lebih-lebih lagi pada sesiapa yang merasakan diri mereka telah berjaya. Namun, adakah kejayaan milik semua orang? Untuk soalan ini jawapan saya adalah YA! - kejayaan adalah milik semua. Sudah tentu setiap orang berhak merasa berjaya dan entiti-entiti yang terang-terangan mendakwa diri mereka telah sangat berjaya bukanlah sesuatu yang luar biasa. Tabiat ini berlaku kerana di dorong oleh perasaan ke'teruja'an yang melampau. Saya petik sedikit rakaman kata-kata Tun Dr. Mahathir dalam Video Ulangtahun Ke-25 MAMPU, Jabatan Perdana Menteri tahun 2002 yang pernah diterbitkan oleh saya.

"Kejayaan itu bukanlah bersifat statik. Kejayaan itu berubah-ubah dari satu tahap ke tahap yang lain. Apabila kita merasakan telah mencapai suatu kejayaan. Sebenarnya ada banyak lagi kejayaan yang boleh dan perlu kita raih di lain masa"

Begitulah lebih kurang amanat beliau. Saya tak pernah lupa kata-kata itu. Jadi sekiranya kita rasa diri kita tak berguna kerana telah banyak yang kita usahakan namun masih belum mencapai kejayaan yang diharap, rileks beb.. sebenarnya kita telahpun berjaya! Renungkan-renungkanlah kejayaan-kejayaan hebat kita sebelum ini. Kalau anda berjaya berhijrah dari kampung ke Kuala Lumpur, kejayaan juga tu. Dapat kerja baru, suatu kejayaan. Dianugerahkan cahayamata adalah kejayaan. Ada rezki lebih, belanja kawan-kawan tetap satu kejayaan. Jadi sempena meraikan kejayaan kita, marilah kita semua bersyukur moga-moga lebih banyak kejayaan akan kita raih dilain masa- insyaALLAH.

Sambil-sambil itu saya dan rakan seperjuangan ingin berkongsi rasa bahagia kerana karya animasi kami yang berjudul "KANCIL" telah diiktiraf dan dianugerahkan beberapa Award. Antaranya; "Official Selection (Top 5)" di Kuala Lumpur International Film Festival, "Best Creativity" & "Best Animation Film" di Comblast Award dan "Filem Animasi Terbaik" di Anugerah Karyawan Muda. Semoga usaha kami untuk menerbitkan karya ini dalam bentuk siri animasi TV terus dipermudahkan oleh-Nya.

2 comments:

  1. tahniah tahniah.. ko mmg serius best!

    ReplyDelete
  2. yeyy.. aku tumpang bangga.. kalo ade job lagi.. pas2 la.. hehehe

    ReplyDelete