Monday, April 27, 2009

Geng Revolusi - Bermula?

Geng (seorang budak besar dan seorang budak kecik) sedang memberikan pose istimewa kepada jurufoto bertugas.

Saya berkesempatan menonton filem Geng - Pengembaraan Bermula di Finas semalam (Ahad, 26 April) sempena Apresiasi Filem tersebut. Kejadian ini bukanlah dirancang. Kebetulan saya dan keluarga mahu melawat Zoo Negara. Dalam perjalanan tiba-tiba saya menerima undangan yang dikirim oleh En. Hasan Mutalib melalui sms. Setelah rundingan tergempar dijalankan bersama saf famili, kami membuat keputusan menerima sahaja undangan itu. Isteri saya cukup gembira kerana ke Zoo se-dari awal, bukanlah lagi destinasi mengembirakan baginya. Manakan tidak, masuk kali ini sahaja (jika berlaku) sudah lebih 20 kali saya mengheretnya ke Zoo Negara! Saya yang seronok pergi ke Zoo sebenarnya.. hehehe.
Wahh.. memang tak disangka hero-hero saya seramai 3 orang itu tidak meragam langsung sepanjang tayangan. Ini adalah kali kedua saya menonton filem ini. Kali pertama saya menontonnya bersama anak sulung saya, Tufah dan semua rakan studio. Tufah memang cukup minat dengan watak Upin dan Ipin. Jadi untuk berkongsi ke"teruja"an pengalaman penonton filem animasi 3D pertama hasil karyawan tempatan ini, saya memang mahu mengukir peristiwa bersejarah ini bersama permata-hati saya. Kami adalah "Geng".. kan?

Syabas kepada para animator dan seluruh karyawan yang terlibat dalam produksi filem ini. Mereka telah meletakkan satu penanda aras yang baik dalam industri penerbitan animasi tempatan. Harapan saya untuk jangkamasa lima tahun ke depan ini, Negara akan ada lebih banyak produksi multimedia yang dimiliki sepenuhnya oleh bakat-bakat muda. Barulah kita boleh mula bercakap tentang revolusi!

No comments:

Post a Comment