Tuesday, August 11, 2009

Rock untuk rakyat.

Saya berkesempatan berlonggok di Bukit Kiara, Kuala Lumpur pada 1 Ogos lepas tak lain tak bukan bertujuan merakyatkan muzik rock. Kononnya ini adalah konsert SEARCH yang terakhir bagi siri terakhir jelajah (di Awan Biru) mereka. Saya tidak berminat mengulas ataupun memberi pandangan tentang kualiti pengurusan / audio / persembahan konsert tersebut kerana tujuan saya kesana hanya untuk "berockenroll"!

Jiwa-jiwa tenang akan memilih jalan yang benar seperti tampil jujur di konsert rock. Tiada FRU, tiada penyembur air dan tiada sirna. cuma CINTA.

Keghairahan pesta rock memang terasa sebaik sahaja menjejakkan kaki ke tempat kejadian. Memang meriah dengan mat-mat dan minah-minah rock berpeleseran sana-sini. Sesekali kelihatan brader-brader berseluar fit corak kulit rimau, baju Loudness senteng dan rambut kembang cuba mencuri tumpuan. Terimbau kembali zaman funfair dan Pesta PD tahun-tahun 80-an dulu. Sungguh nostalgik.

Walaupun obesiti berleluasa namun kami tetap yakin ianya tidak akan menjadi penghalang untuk beronggeng secara optimum.

"Majlis" ini juga menjadi medan mempertemukan saya dengan rakan-rakan lama era busuk-busuk dulu. Rata-rata ramai yang dah berbini dan beranak-pinak. Ada juga yang gagal melepaskan diri dari kurungan kaum isteri malam itu sekadar mampu berkirim salam. Kasihan. "Siapa pula yang hendak diharap menukar lampin anak dan menemankan bapa mertua berbual dirumah nanti?" antara kata-kata alasan kesal yang dititipkan ke facebook. Tidak mengapalah. Anggap sahaja semua itu pahit getir hidup! Kita cuba lagi lain kali sahaja sahabat.

Dan sebaik sahaja muzik SEARCH bergema apalagi yang boleh kami katakan?

Aksi Amy dan Kid bersama gitar barunya. Kehilangan gitar KRAMER hijau dari dunia rock tanahair masih terus menjadi misteri.

"God gave rock n roll to you, put it in the soul of everyone"

2 comments:

  1. ako dah tulis panjang2 tadi, skali ada problem nak post. So ako tulis pendek jer la.

    Gue memang dengki abis la ngan lu Otek. :P

    ReplyDelete
  2. Hahaha.. tabaik dengki bang!
    Nanti kita rock & roll kat A Famosa je la..
    kehkheke

    ReplyDelete