Sunday, August 30, 2009

Macam-macam hal.

Ogos 2009 berlalu pantas. Banyak perkara, bermacam peristiwa. Nampaknya laman sesawang ni bersawang seketika. Bukannya sebok sangat pon. Cuma agak sesak. kadang sesat sampai penat. Pasal tu tak bercatat. Biar je berkarat!


Festival Film Malaysia ke - 22
Cerita basi ni dah habis dekat sebulan lalu. Saya pon tak berminat hendak mengulas apa-apa mengenainya. Cuma ingin mengucapkan tahniah atas penganjurannya dan terima kasih FINAS kerana menaja penerbangan (err.. dan perkara lain juga) saya ke Sabah. Layanan orang Sabah memang hebat dan ramah. Saya pasti kembali bah.. Jaga-jaga bah!


Sentuhan Magis
Industri animasi Negara pasti tambah meriah dengan kemunculan sebuah kumpulan animasi baru yang mengelar diri mereka Animagis Sdn. Bhd. Syarikat ini sebenarnya dimiliki oleh rakan sekelas saya di MMU dulu iaitu Mohd. Zahir bersama rakan kongsinya Mohd. Nizar atau lebih dikenali sebagai Ijal (bekas ketua animator di Aniotek). Banyak lagi yang boleh saya ceritakan tentang komplot mereka ni. Nantilah kita cuba buat temuramah khas dengan tuan tanahnya.


Video Klip 1 Malaysia
Psychotek antara yang terjebak dalam penerbitan video klip 1 Malaysia untuk tayangan sepanjang bulan kemerdekaan di RTM. En. Hafifi (toke Psychotek) boleh tersengeh lebar kerana video klip arahannya terpilih antara 6 yang lain untuk tayangan waktu perdana. Lagu ditulis oleh Pak Ngah dan lirik Siso. Tahniah semua!


Selamat Berpuasa
1 Ramadhan dikejutkan dengan anak sulung saya Tufah, terpaksa dikejarkan ke hospital akibat demam panas. Hasil pemeriksaan mendapati Tufah positif Influenza A & B memaksanya ditahan di wad. Alhamdulillah, setelah 3 hari rawatan anak saya tidak menunjukkan apa-apa kecenderungan atau symptoms yang ketara kepada H1N1. Tapi memang cemas. Tak lelap tidur dibuatnya. Kepada anda yang mempunyai anak-anak kecil, lindungi dan jauhkan mereka dari wabak yang cukup merbahaya ini dengan mengelakkan diri berlonggok di tempat ramai orang. Contohnya musim perayaan, kalau membeli belah atau ke pasar Ramadhan sebaiknya janganlah bawa anak-anak. Paling kurang, tak lah risau anak hilang ke apa.. ye tak?


Merdeka!
Merdeka ke? Luas skop merdeka ni kalau ingin dikupas. Ah, lain kali sahaja. Paling tidak, selamat memerdekakan diri dari belengu irama jiwa kacau ciptaan sendiri! Saya tahu hari ni ramai antara kita yang tak sudah-sudah bergelut dengan krisis kewangan. Nampaknya rasa ingin pada segala daki didunia ini membuat minda kita terjajah oleh kehendak. Tapi janganlah merasa bersalah. Sebaliknya, cubalah berasa hebat. Sekurang-kurangnya itulah perkara terbaik boleh anda lakukan ketika ini.


31 Ogos
Saya dan isteri berkongsi tarikh keramat "ulangtahun perkahwinan" kami dengan peristiwa kemerdekaan Negara. Tahun itu tidak pernah berulang lagi.. cuma bulan Ogos itu yang telah 6 kali berulang. Kenapa tak namakan sahaja "ulangbulan perkahwinan"?

Happy anniversary bebeh..

We've had our share of hard times
But thats the price we paid
And through it all we kept the promise that we made
I swear you'll never be lonely..

4 comments:

  1. Otek, Tufah dah OK dah? anak aku pun masuk spital 5 hari aritu pasal high fever.. seb baik bukan teruk2..

    ReplyDelete
  2. Tufah OK dah, Alhamdulillah. Memang cemas btol haritu. Harap anak ko semakin sehat..

    ReplyDelete
  3. Happy anniversary abang.I love you with all my heart.

    ReplyDelete
  4. Haha..rupe masa merdeka, Happy Anniversary Bah

    ReplyDelete