Tuesday, June 16, 2009

Selamat berjaya!

Ada yang bertanya, sesuaikah wanita menceburi kerjaya sebagai seorang animator?

Hmm.. Rasanya memang tidak ramai animator wanita di negara kita. Kerjaya mencabar ini memang lebih didominasi oleh lelaki. Sejak zaman Fine Animation di PJIP dahulu, satu-satunya animator wanita yang saya kenali cuma Kak Sherinaazlin sahaja. Beliau ini memang cukup saya kagumi. Saya sendiri sebenarnya mendapat pendedahan pertama tentang dunia animasi daripada beliau inilah. Bukan saya sahaja, malah beberapa lagi rakan-rakan animator seangkatan dengan saya. Namun apa yang lebih hebat, kini separuh daripada para animator di studio saya adalah anak didik beliau belaka! -dan Kak Sherina masih terus ampuh berjuang bersama-sama kami.

Tak percaya? Itulah kenyataannya.

Alahh.. sodeh eh pulak ghoman Kak Shey ha.. sabar yo kak..

Baru-baru ini keluarga Aniotek kehilangan seorang animator wanita yang sangat berbakat. Beliau terpaksa menamatkan khidmatnya bersama kami kerana mengikut suaminya berpindah ke Selayang. Nampaknya tiada siapa lagilah selepas ni yang mahu menjadi penganjur serba-boleh segala aktiviti di studio ini. Kak Sherina sabar ye!
Buat Nora, saya ucapkan selamat berjaya. Budi dan jasa Nora takkan kami lupakan sampai bila-bila.

Jangan lupakan anak-anak didik Nora ni pulak!

Hah! Ini satu lagi berita penting. Ahmad Firdaus ataupon Labi telah selamat melangsungkan perkahwinannya dengan sapo tah namo eh, budak Linggi koba dek orang.. Untuk makluman, Labi merupakan pengarah urusan Psychotek Sdn. Bhd. yang aktif dalam kerja-kerja penerbitan video korporat dan komersil di seluruh Lembah Kelang, Borneo dan beberapa kawasan Afrika Utara sejak zaman selepas perang lagi.
Selamat berjaya menempuh alam rumahtangga diucapkan kepada Labi!
Haa.. kalau anak dah berderet-deret sok, camni la ghoman eh!

No comments:

Post a Comment