Thursday, June 25, 2009

"Pengukir Mimpi"

-adalah judul sebuah lagu yang saya tulis pada tahun 2007.

"Pengukir Mimpi" asalnya mahu digunakan sebagai lagu tema sebuah siri animasi yang sedang saya terbitkan ketika itu. Namun atas beberapa isu pengurusan, saya menarik diri dari mengendalikan projek tersebut. Lagu itu akhirnya saya kongsikan di myspace/psychotekwave.

Gambaran susuk-susuk saiko yang dirakam secara illustrasi pada Jun 2007 - artis Abu Zaharen

2007 - 2009

Banyak sangat peristiwa kritikal yang berlaku dalam tempoh dua tahun ini. Alhamdulillah, semuanya dapat dilalui dengan baik sekali setakat ini. Kumpulan mabuk darat yang bercita-cita menakluk cakerawala nampaknya tetap boleh bernafas lagi. Puak ekstrim ini ternyata semakin saiko. Cetusan gejalanya kini bukan lagi terhad kepada litup penerbitan animasi 2D & 3D semata-mata. Kini penularan wabak psych-otek-niosis mencakupi pelbagai medium dan format digital. Dari program television, media interaktif, webtv, video korporat, simulasi maya sehinggalah kepada pengurusan pentas dan pameran, sistem bunyi dan pencahayaan serta khidmat rundingan sebaran informasi dan pengkomersilan.

Lebih i-yo-on kerja-kerja kami telah mendapat pengiktirafan dalam dan luar negara pada acara dan festival-festival seperti KLIFF 2008, Anugerah Karyawan Muda, Comblast Award, CG Overdrive 2009 dan Asia-Pasific Broadcast Union (ABU). Melalui Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia pula kami diberi kepercayaan menerbitkan bahan-bahan berbentuk video dan program interaktif bagi tujuan promosi IPT tempatan ke luar negara sepanjang 2008. Baru-baru ini, Kementerian Pelajaran Malaysia telah memberi peluang kepada kami untuk menyumbang karya di eduwebtv.com (terima kasih KPM!) - saya baru diberitahu semalam hasilan tak seberapa itu telahpon diusung ke beberapa negara afrika untuk di-jobo-kan sempena siri lawatan pegawai-pegawai Bahagian Teknologi Pendidikan, KPM ke sana.

Susuk-susuk diatas terus berleluasa dan semakin mengganas. Jaga-jaga! "Bila keranda dibawa nanti barulah air mata bercucuran.."

Sesungguhnya, puak ini berasa sangat bahagia dan berpuas hati dengan laluan disini. Kredit kepada funder sindiket kami; TUHAN yang esa. Apa yang telah diperuntukkan, kami sambut dengan lafaz syukur pada setiap helaan nafas. Justeru, para pengukir mimpi ini akan terus menghambat bintang, menjejak kosmos ilusi. Ayuh!

4 comments:

  1. tahniah atas pembukaan opis baru. lawa sign board. bila nak buat potong riben+ makan-makan+ doa selamat? :D

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Ada jugak nama "Kementerian Pengajian Tinggi" ya.. Hm.. Ofis baru nampak.. Bila nak merasa satay lagi nih di ofis baru pulak? huhu..

    ReplyDelete